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Jesmyn Ward
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Seule femme à avoir reçu deux fois le National Book Award, Jesmyn Ward nous livre un roman puissant, hanté, d'une déchirante beauté, un road trip à travers un Sud dévasté, un chant à trois voix pour raconter l'Amérique noire, en butte au racisme le plus primaire, aux injustices, à la misère, mais aussi l'amour inconditionnel, la tendresse et la force puisée dans les racines.
Jojo n'a que treize ans mais c'est déjà l'homme de la maison. Son grand-père lui a tout appris : nourrir les animaux de la ferme, s'occuper de sa grand-mère malade, écouter les histoires, veiller sur sa petite soeur Kayla.
De son autre famille, Jojo ne sait pas grand-chose. Ces blancs n'ont jamais accepté que leur fils fasse des enfants à une noire. Quant à son père, Michael, Jojo le connaît peu, d'autant qu'il purge une peine au pénitencier d'État.
Et puis il y a Leonie, sa mère. Qui n'avait que dix-sept ans quand elle est tombée enceinte de lui. Qui aimerait être une meilleure mère mais qui cherche l'apaisement dans le crack, peut-être pour retrouver son frère, tué alors qu'il n'était qu'adolescent.
Leonie qui vient d'apprendre que Michael va sortir de prison et qui décide d'embarquer les enfants en voiture pour un voyage plein de dangers, de fantômes mais aussi de promesses...
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En l'espace de quatre ans, cinq jeunes hommes noirs avec lesquels Jesmyn Ward a grandi sont morts dans des circonstances violentes. Ces décès n'avaient aucun lien entre eux si ce n'est le spectre puissant de la pauvreté et du racisme qui balise l'entrée dans l'âge adulte des jeunes hommes issus de la communauté africaine-américaine. Dans Les Moissons funèbres, livre devenu instantanément un classique de la littérature américaine, Jesmyn Ward raconte les difficultés rencontrées par la population rurale du Sud des États-Unis à laquelle elle appartient et porte tant d'affection.
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Bois Sauvage, Mississippi, 2005. Esch a quatorze ans, un père désabusé et une fratrie bancale : Randall qui rêve d'échappée, Skeet et son pitbull, Junior, en mal de tendresse. Grandie trop vite sur une terre oubliée, enceinte, elle l'ignore mais dans dix jours, une tornade va frapper la Louisiane. C'est Katrina, la mère de tous les ouragans, qui telle Médée est venue semer la désolation...
Ode sublime à l'amour, à la nature et à la rédemption, Bois sauvage est un roman envoûtant, aux accents faulknériens, porté par un lyrisme sensuel et une grâce insensée.
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The astonishing new novel from two-time National Book Award-winner Jesmyn Ward ''Leaves you in awe of the human capacity to not only endure, but to ascend back to the light ... Spectacular'' ANTHONY DOERR, author of All the Light We Cannot See ''A stunning achievement. Will grip you from the first word to the last'' NATHAN HARRIS, author of The Sweetness of Water Let Us Descend is a reimagining of American slavery, as beautifully rendered as it is heart-wrenching. Searching, harrowing, replete with transcendent love, the novel is a journey from the rice fields of the Carolinas to the slave markets of New Orleans and into the fearsome heart of a Louisiana sugar plantation.
Annis, sold south by the white enslaver who fathered her, is the reader''s guide through this hellscape. As she struggles through the miles-long march, Annis turns inward, seeking comfort from memories of her mother and stories of her African warrior grandmother. Throughout, she opens herself to a world beyond this world, one teeming with spirits: of earth and water, of myth and history; spirits who nurture and give, and those who manipulate and take. While Ward leads readers through the descent, this, her fourth novel, is ultimately a story of rebirth and reclamation.
From one of the most singularly brilliant and beloved writers of her generation, this miracle of a novel inscribes Black American grief and joy into the very land - the rich but unforgiving forests, swamps, and rivers of the American South. Let Us Descend is Jesmyn Ward''s most magnificent novel yet, a masterwork for the ages.> -
À Bois-Germaine, Louisiane, de nos jours. Joshua et Christophe viennent d'avoir dix-huit ans et leur diplôme. Que faire désormais ? Pas question pour les jumeaux de quitter Bois Germaine car il leur faudrait quitter les copains. Mais surtout cela signifierait abandonner Ma-Mee, leur grand-mère, leur roc, celle qui les a élevés quand Cille, leur mère, est partie à Atlanta trouver du travail et que leur junkie de père, Sandman, ne leur a même jamais porté un regard. Rester dans le coin est une chose, trouver un job en est une autre. Mais les semaines passent et s'éternisent.
Et puis Joshua trouve un boulot. Christophe, lui, ne voit rien venir. Et la frustration monte. De passer ses journées à glander, de ne pas avoir de copine régulière, de ne pas pouvoir payer sa part des médicaments de Ma-Mee. Alors Christophe va accepter la proposition de Dunny, son cousin et reprendre le flambeau de son père : dealer.
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SHORTLISTED FOR THE WOMEN'S PRIZE FOR FICTION 2018 WINNER OF THE NATIONAL BOOK AWARD 2017 ONE OF BARACK OBAMA'S BEST BOOKS OF 2017 SELECTED AS A BOOK OF THE YEAR BY THE NEW YORK TIMES , THE NEW STATESMAN , THE FINANCIAL TIMES , THE NEW YORK TIMES BOOK REVIEW , TIME AND THE BBC 'A must' Margaret Atwood 'A searing, urgent read' Celeste Ng 'Staggering' Marlon James 'Disarmingly beautiful' Spectator 'Blazing with power, grief and tenderness' Financial Times An intimate portrait of a family and an epic tale of hope and struggle, Sing, Unburied, Sing examines the ugly truths at the heart of the American story and the power - and limitations - of family bonds.
Jojo is thirteen years old and trying to understand what it means to be a man. His mother, Leonie, is in constant conflict with herself and those around her. She is black and her children's father is white. Embattled in ways that reflect the brutal reality of her circumstances, she wants to be a better mother, but can't put her children above her own needs, especially her drug use.
When the children's father is released from prison, Leonie packs her kids and a friend into her car and drives north to the heart of Mississippi and Parchman Farm, the State Penitentiary. At Parchman, there is another boy, the ghost of a dead inmate who carries all of the ugly history of the South with him in his wandering. He too has something to teach Jojo about fathers and sons, about legacies, about violence, about love.
Rich with Ward's distinctive, lyrical language, Sing, Unburied, Sing brings the archetypal road novel into rural twenty-first century America.
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In an intimate portrait of a family and an epic tale of hope and struggle, this searing odyssey brings the archetypal road novel into rural 21st century America.
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The first novel from two-time National Book Award winner Jesmyn Ward, a timeless Southern fable of brotherly love and familial conflict Joshua and Christophe are twins, raised by a blind grandmother and a large extended family in a rural town on Mississippi's Gulf Coast. Over the course of a single, life-changing summer, as they struggle to find work and contend with the reappearance of their parents - Cille, who left town for a better job, and Sandman, a dangerous addict - the brothers are forced into a series of decisions that will ultimately damn or save them.
A delicate and closely observed portrait of fraternal love and strife and the bonds that can sustain and torment us, Where the Line Bleeds marks the beginning of Jesmyn Ward's extraordinary career in fiction.